--> צ'י קונג – להתעמל מבלי להתאמץ, מאת זיוית קרגמן | BliGil - ספורט וכושר

צ'י קונג – להתעמל מבלי להתאמץ, מאת זיוית קרגמן

צ'י קונג, בטח שמעתם את השם הזה פעם או פעמיים בחייכם ולמרות שהוא מתבסס על תורת לחימה סינית עתיקה, בימינו הוא מאוד רחוק ממלחמות וקרבות....


צ'י קונג, בטח שמעתם את השם הזה פעם או פעמיים בחייכם ולמרות שהוא מתבסס על תורת לחימה סינית עתיקה, בימינו הוא מאוד רחוק ממלחמות וקרבות.
צ'י קונג הוא שיטת ריפוי סינית עתיקה המתאימה לכל גיל ואינה דורשת מאמץ. פירוש המילה צ'י הוא אנרגיה ופירוש המילה קונג הוא עבודה (ויש המפרשים גם תרגול). כלומר, תרגול של צ'י קונג הוא בעצם הנעה וזרימה של אנרגיה בגוף התורמת לריפוי מתוך איזון. ככל שהגוף שלנו יהיה יותר מאוזן אנרגטית, כך הוא יהיה יותר בריא. אפשר להסתכל על התרגול, כמעין רפואה מונעת המחזקת את הגוף ועוזרת לו להתמודד בקלות יותר עם מחלות.

תרגול קל, פשוט ובעיקר מועיל. 

תרגול יום יומי של צ'י קונג תורם לשיפור הבריאות על ידי חיזוק הגוף, שיפור בגמישות וכמובן שיפור במצב הרוח. התרגילים מאוד קלים לביצוע היות והם כוללים תנועות איטיות ,רכות וזורמות של הידיים והרגליים. התנועות האיטיות מגבירות את המודעות לתחושת הגוף ומלמדות אותנו לנשום נכון יותר כך שכל המערכות בגוף מקבלות יותר חמצן ובאופן כללי, פשוט עובדות טוב יותר.

יתרונות רבים לבני הגיל השלישי. 

שיפור זרימת הדם, איזון לחץ דם, שיפור יציבות ושמירה על שיווי משקל, שיפור בגמישות המפרקים והגידים, שמירה על מצב רוח מרומם, הפגת מתח וחרדה ובעיקר חיזוק המערכת החיסונית.

סוגי צ'י קונג. 

תרגול הצ'י קונג מתחלק לשלושה סוגים, כך שכל אחד יכול להתאים את סוג התרגול למצבו הגופני. ניתן לתרגל רק סוג אחד או לשלב בין הסוגים – העיקר הוא שתניעו את האנרגיה בגוף ותנשמו בצורה נכונה.

צ'י קונג בעמידה – מזכיר קצת תרגול יוגה היות והוא דורש מהמתאמן לעמוד בתנוחות שונות לפרקי זמן ממושכים.

צ'י קונג בתנועה - אם תצאו מוקדם בבוקר לטיול בפארק ותראו קבוצת אנשים עושה תנועות איטיות בתיאום מושלם, תדעו שהם מתרגלים צ'י קונג בתנועה. התרגול בתנועה מתבסס על סדרה של תנועות איטיות (ארוכות או קצרות) מלוות בתרגילי נשימה ומודעות לאיכות התנועה.

צ'י קונג בישיבה או שכיבה – מותאם לגילאים המבוגרים יותר, בהם קיים קושי בתזוזה, למשל אנשים המתניידים בהליכון או נעזרים בכסא גלגלים. התרגול בישיבה מתמקד בעיקר במודעות לנשימה והתמקדות במחשבה. כאשר בהשפעת המחשבה על הגוף, יוצרים ריפוי של מערכות שונות בגוף. לא סתם אומרים, מחשבה יוצרת מציאות.

צ'י קונג מקטין את הסיכוי ליפול. 
הסכנה הגדולה ביותר, ככל שמתבגרים, היא הנפילה וכדאי לעשות הכל בכדי למנוע אותה. ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו פחות יציבים, סובלים יותר מסחרחורות, חווים ירידה באיכות הראייה ובאופן כללי נעים בקצב איטי יותר. בצ'י קונג קיימים תרגילים המיועדים לחיזוק שיווי המשקל ומשפרים את הגמישות. התרגול גורם לנו להיות מרוכזים יותר ומודעים יותר לתנועה שלנו במרחב שסביבנו. ההחלמה לאחר נפילה היא לא פשוטה, לרב הנפילה גורמת לירידה כללית באיכות החיים, לירידה בתפקוד, לדיכאון ואפילו לבידוד. התרגול בצ'י קונג משפר את הגמישות הפיזית על ידי העברת המשקל מצד אל צד, על ידי תרגול הליכה נכונה במרחב החדר ותרגול התארגנות קלה של מערכות הגוף כולו, שלד-שריר-רקמה רכה-עצבים-נוזלים.

תרגול הצ'י קונג מועיל הן בפן הריגשי, הן בפן הקוגנטיבי והן בפן הפיזי. לא פלא שרואים את תרגול צ'י קונג משפיע על מחלות רבות היות והוא מגייס את חוכמת הגוף לריפוי עצמי. התרגול הנעים, הרך והשקט אינו דורש מאמץ ולא פלא שיותר ויותר מסגרות לגיל הזהב מציעות חוגי צ'י קונג.

אתם לא צריכים להיות מבוגרים בשביל להתאמן בצ'י קונג אבל אם כבר עברתם את גיל החמישים ואתם מחפשים פעילות שתאמן את הגוף, את הנפש ותסייע לכם לשמור על איזון ועל הבריאות- אז הנה מצאתם.

זיוית קרגמן
https://www.facebook.com/zivitchikung/

תגובות

שם

recent,2,
rtl
item
BliGil - ספורט וכושר: צ'י קונג – להתעמל מבלי להתאמץ, מאת זיוית קרגמן
צ'י קונג – להתעמל מבלי להתאמץ, מאת זיוית קרגמן
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVFQsE7agG9GZoyE1ZKuVSxW-i35GkxjiaPTgOrrS5yL0Afykq9iwE446QAc0dy8vje-78MlvV-gt2A69qIav1qpzRU_U-4LaUYQ5Umr7GNafB5lyaDiXdb6t2lELeEKBf_ys_hTaeEv0/s1600/%25D7%25A6%2527%25D7%2599+%25D7%25A7%25D7%2595%25D7%25A0%25D7%2592.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVFQsE7agG9GZoyE1ZKuVSxW-i35GkxjiaPTgOrrS5yL0Afykq9iwE446QAc0dy8vje-78MlvV-gt2A69qIav1qpzRU_U-4LaUYQ5Umr7GNafB5lyaDiXdb6t2lELeEKBf_ys_hTaeEv0/s72-c/%25D7%25A6%2527%25D7%2599+%25D7%25A7%25D7%2595%25D7%25A0%25D7%2592.jpg
BliGil - ספורט וכושר
http://fitness.bligil.co.il/2020/07/blog-post.html
http://fitness.bligil.co.il/
http://fitness.bligil.co.il/
http://fitness.bligil.co.il/2020/07/blog-post.html
true
9018700117052899997
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy